E-ITSPEA 3: Uus meedia...?
Tänapäeval peavad ajalehed ja muud uudistekanalid kasutama internetti ja sotsiaalmeediat, et rohkem inimesi oma lugudeni jõuaks. Mõned väljaanded oskavad seda hästi ära kasutada, teised aga jäävad truuks vanadele meetoditele. Vaatame, kuidas Eesti Päevaleht ja Nelli Teataja erinevad.
Eesti Päevaleht on üks neist, kes oskab uue meedia võimalusi nutikalt kasutada. Nad ei ole ainult paberleht, vaid neil on ka erinevad veebilehed, mis on suunatud erinevatele lugejatele. Näiteks „Maaleht“ maal elavatele inimestele, „Naistekas“ naistele ja „Sport“ spordihuvilistele. Nad on väga aktiivsed sotsiaalmeedias, kus nad mitte ainult ei jaga uudiseid, vaid ka küsivad arvamusi ja loovad kaasahaaravat sisu. Lisaks on neil oma podcastid, kus nad arutlevad huvitavatel teemadel ekspertidega. Nende aktiivsus internetis on aidanud neil rohkem inimesi enda juurde meelitada ja kaasaegse meediamaailmaga sammu pidada.
Nelli Teataja seevastu on palju traditsioonilisem ja keskendub peamiselt trükitud ajalehele ning kuulutustele. Nende tegevus internetis ja sotsiaalmeedias on tagasihoidlik ning nad ei loo nii palju lisasisu, nagu Eesti Päevaleht seda teeb. Üks põhjus võib olla see, et nende peamine lugejaskond eelistab endiselt paberväljaannet ning pole harjunud uudiseid internetist otsima. Samuti ei ole neil podcast'e ega muud interaktiivset sisu, mis võiks meelitada nooremat lugejaskonda. Sotsiaalmeedias kasutavad nad enamasti ainult linkide jagamist, mitte aktiivset suhtlemist oma jälgijatega
Kommentaarid
Postita kommentaar